Új döntéshozók a kulcspozíciókban a 4iG és a Vodafone élén

Kapcsolódó cikkek

Új döntéshozók a kulcspozíciókban a 4iG és a Vodafone élén

Új döntéshozók a kulcspozíciókban a 4iG és a Vodafone élén

még több IoT

2 perc

A 4iG Nyrt. a vállalatcsoport integrációjának felgyorsítására és márkaváltásra készül 2024-ben, amely mellett üzleti működési hatékonyságát is növelni kívánja. A nemzetközi távközlési szektorban jelentős tapasztalatokkal rendelkező vezetők támogatják a cégcsoport átalakulását szeptember 1-től.

A 4iG az első negyedévben jelentős átalakuláson ment keresztül: a csoport a Vodafone sikeres akvizíciójával Magyarországon is konvergens távközlési szolgáltatóvá fejlődött, IT-rendszerintegrátorként pedig megőrizte piacvezető pozícióját. A tranzakció lezárását követően egy új működési stratégiai alapköveit helyezték le, melynek kialakításához és megvalósításához nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező szakemberekkel erősítik meg a menedzsmenteket.

A stratégia előkészítése során megvizsgálták a tagvállalatok eddig önállóan működő üzleti területeinek integrációs irányait, a szervezeti és üzleti működésben rejlő szinergiák jobb kihasználásának lehetőségét. A stratégia mentén felülvizsgálják a hazai és külföldi hálózati- és mobilinfrastruktúra konszolidálásának, illetve monetizálásának lehetőségeit is.

A Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. új vezérigazgatójának Bányai Tamást nevezték ki. A szakember 2023. április 12-én csatlakozott a 4iG Csoporthoz, munkája során a Vodafone nemzetközi rendszereiről történő gyors és hatékony leválását irányította. Mindezek mellett szeptember 1-től Bányai Tamás a Vodafone Magyarország napi operatív tevékenységéért és eredményességéért is felel.

1999-ben a Vodafone Magyarországnál kezdte telekommunikációs karrierjét, majd 2014-ben Head of Retail pozícióból lépett tovább a Vodafone Malta Consumer Business igazgatói székébe. A Monaco Telecom 2020-ban felvásárolta a Vodafone Maltát, és felkérték Bányai Tamást az Epic Malta néven újramárkázott szolgáltató vezérigazgatói pozíciójára. Ennek köszönhetően releváns tapasztalattal rendelkezik a Vodafone Groupról való hatékony leválás és sikeres új márka piaci bevezetése terén is.

A 4iG Csoport a jövőben nagyobb figyelmet fordít innovációs és technológiai folyamataira, űripari és hálózati működési tevékenységére, ezért Bányai Tamás kinevezésével együtt leköszön a Vodafone Magyarország vezérigazgatói pozíciójából Blénessy László. A szakember a jövőben a 4iG Nyrt. technológiáért felelős vezérigazgató-helyetteseként a hálózati infrastruktúráért, az üzleti informatikai tevékenységért, továbbá a védelmi és űripari szegmens stratégiájának kialakításéért, üzleti működésének hatékonyságnöveléséért felel. Blénessy László 2020 óta a társaság igazgatósági tagja.

A cégcsoport lakossági üzletágának transzformációjáért a 4iG Csoport B2C szegmens vezetője, Tábori Tamás felel a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyetteseként, valamint a DIGI ügyvezető igazgatójaként. Tábori Tamás 2022-ben csatlakozott a vállalatcsoporthoz a DIGI Magyarország ügyvezető igazgatójaként, február 1. óta pedig a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. vezérigazgató-helyettesi pozícióját is betölti.

A 4iG csoport szintű kereskedelmi stratégiai igazgatói posztját szeptember 1-től Mohamed ElSayad tölti be, aki 2007 és 2015 között pakisztáni és dubaji távközlési szolgáltatóknál szerzett vállalatirányítási és marketing tapasztalatot. 2015 és 2018 között a Magyar Telekom lakossági termékekért felelős marketingigazgatójaként dolgozott, az elmúlt 5 évben pedig a Yettel Magyarország (korábban Telenor Magyarország) kereskedelmi igazgatói pozícióját töltötte be.

A Yettel Magyarország pénzügyi mutatóit jelentősen javította, és az ügyfélelégedettséget leggyorsabban javító hazai operátorrá transzformálta. Mohamed ElSayad kiemelt feladatai a 4iG telekommunikációs kereskedelmi stratégiai irányainak, keretrendszerének meghatározása és kialakítása, valamint az új márka, a ONE bevezetése Magyarországon.